“Percepţia asupra dinamicii preţurilor la alimente a rămas la nivelul anului 2011, însă a depăşit semnificativ nivelul din 2010. Cumpărătorii din oraşele medii au o percepţie mai accentuată legată de creşterea preţurilor la alimente (90%), faţă de cei din Bucureşti şi oraşele mari (84%)”, potrivit studiului Shopper Trends 2012-2013, realizat de Nielsen.
Conform Institutului Naţional de Statistică, preţul produselor alimentare a crescut în medie cu 6,2% anul trecut faţă de decembrie 2011, an în care alimentele s-au scumpit cu numai 1%.
Un procent de 62% dintre români își fac cumpărăturile în rețele de tip hipermarket și 20% preferă supermarketurile.
În ceea ce privește discounturile oferite, acestea au scăzut cu 8 puncte, șa 11%, față de 2011, iar cea a comerțului tradițional și a magazinelor de tip cash & carry s-a menținut la 3% și respectiv 2%.
“Şi în 2012, promoţiile reprezintă un punct de atracţie pentru cumpărători. Cu toate acestea, influenţa promoţiilor asupra alegerii magazinelor pe care le vizitează cumpărătorii scade semnificativ faţă de anul trecut, acesta fiind şi unul din motivele pentru care atât producătorii, cât şi retailerii pot adăuga noi argumente, legate de experienţa de cumpărare, pentru care cumpărătorii să aleagă locaţiile de cumpărare”, se mai arată în studiul Nielsen.
Studiu Shopper Trends 2012-2013 a fost realizat în perioada 10 octombrie – 7 noiembrie 2012 pe un eşantion de 1.200 de respondenţi, care au făcut cumpărăturile pentru gospodărie în ultimele patru săptămâni inclusiv din magazine din retailul modern.