Doar o firmă s-a înscris la licitația pentru subvenția de stat la noile rute aeriene

de admin

Astăzi, în jurul orei 09,00, s-a încheiat licitația pentru acordarea ajutorului financiar companiilor aeriene care încep operarea de rute noi cu plecarea de la Cluj-Napoca. S-a depus o singură ofertă la licitație, din partea companiei Transylvania International Airlines, care a primit autorizație de operator în 2012.

Consiliul Județean Cluj a amânat de două ori licitația la cererea companiei Wizz Air, care nu a despus deocamdată nicio ofertă.

“Cei de le Wizz Air au cerut ca în subvenție să fi eincluse și costurile de operare, lucru care contravine regulamentelor Comisiei Europene. Nu au cerut o sumă exactă, însă aceste costuri sunt interzise la subvenționare de la stat. Unor companii nu le plac condițiile, pentru că au obligația să zboare apoi doi ani și jumătate fără ajutor”, a declarat directorul Aeroportului Internațional Cluj-Napoca, David Ciceo.

Comisia de licitație va analiza în următoarele zile oferta celor de la Transylvania International Airlines, companie nouă în România, care dorește să înceapă zborurile regulate la Cluj.

Operatorul a licitat pentru destinațiile Bruxelles Charleroi și Weeze Niederrhein.

Conducerea Aeroportului speră că mai multe companii vor fi atrase de oferte mai atractive precum cele pentru Alicante, Malaga, Torino, Dublin, Berlin-Schonefeld, Budapesta și Manchester.

Mai mult succes cu sporirea frecvențelor pentru rutele existente

Comisia Europeană a aprobat oferirea subvenției de la stat și pentru sporirea frecvenței zborurilor pentru cursele deja existente.

Conducerea aeroportului își propune să aducă cel puțin frecvențe zilnice către Barcelona, Bologna, Madrid, Milano, Paris, Roma și Londra.

Data limită a depunerii ofertelor în cadrul acestei licitații este 5 noiembrie.

Ajutorul de stat va fi oferit operatorilor aerieni pe o perioadă de 5 ani, și nu va depăși 14 euro / pasager îmbarcat în primul an, și va fi plătit în temeiul unui sistem degresiv.

Valoarea ajutorului într-un an nu poate depasi 50% din costurile totale eligibile pentru anul în cauză, iar ajutorul total nu poate depăși o medie de 40% din costurile eligibile. Ajutorul la înființare va fi acordat pentru acoperirea costurilor eligibile referitoare la cheltuieli de marketing și publicitate survenite pentru publicitatea făcută noii rute, costuri de instalare.

Fondurile se vor aloca în funcţie de realizarea efectivă a zborurilor, suma maximă aprobată de Comisia Europeană pentru anul 2012 fiind de 900.000 euro.

 

You may also like

Adblock Detected

Vă rugăm să ne susțineți prin dezactivarea extensiei AdBlocker pentru siteul nostru în browserul dumneavoastră.