Directorii liceelor teoretice din judeţul Cluj, invitaţi de ISJ la discuţii despre noua reţea şcolară

de Otilia Muresan

Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj continuă seria dezbaterilor pe tema structurii învăţământului clujean, pornind de la construirea noii reţele şcolare pentru anul şcolar 2013-2014. În data de 23 octombrie 2012, la sediul instituţiei s-au reunit într-o întâlnire de lucru toţi directorii liceelor teoretice, care, împreună cu reprezentanţii conducerii ISJ, au  dezbătut diferite soluţii posibile.

Reţeaua şcolară pentru anul şcolar 2013-2014 este în construcţie, iar, pentru aceasta, conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Cluj şi-a propus întâlniri de lucru cu toţi factorii implicaţi. După şedinţa de lucru de săptămâna trecută, la care au participat directorii liceelor tehnologice, astăzi, 23 octombrie 2012, s-a dezbătut restructurarea liceelor teoretice din judeţ.

Scopul întâlnirii a fost de a găsi principiile corecte care să stea la baza alcătuirii unei reţele şcolare, pentru ca acestea, odată agreate de toţi factorii implicaţi, să rămână stabile în timp şi să ofere predictibilitate pentru elevi, părinţi şi profesori. Astfel, inspectorul şcolar general Valentin Claudiu Cuibus i-a îndemnat pe directori să gândească lucrurile la nivelul macro al sistemului de învăţământ, nu particularizat pe fiecare unitate de învăţâmânt, admiţând că, oricum, după ce  reţeaua şcolară va fi schiţată conform cu principiile discutate, fiecare director va putea susţine cu argumente eventuale modificări.

Conducerea I. Ş. J. Cluj îşi propune ca orice discuţie să se fundamenteze pe date statistice, cu respectarea raportului dintre numărul absolvenţilor de clasa a VIII-a din judeţ şi numărul de clase a IX-a prevăzute în planul de şcolarizare, în aşa fel încât să fie acoperite corect / proporţional toate profilurile şi domeniile de specializare. De asemenea, s-a mai propus ca pentru restructurarea unităţilor de învăţământ să se ia în considerare principiul respectării tradiţiei şcolii respective în a face pregătire într-un anumit domeniu (real sau uman), precum şi baza materială de care dispune unitatea de învăţământ.

Directorii prezenţi au fost de acord în principiu cu o restructurare a reţelei şcolare care să vizeze specializarea unei unităţi de învăţământ pe filiere, respectiv domenii, cu menţiunea că, acolo unde acest lucru este mai greu de realizat (în oraşele cu populaţie şcolară mai mică), fiecare caz va fi analizat în parte.

Inspectoratul Şcolar Judeţean va organiza săptămâna viitoare o întâlnire cu asociaţiile de părinţi legal constituite pentru continuarea discuţiilor transparente ce vizează realizarea unor politici educaţionale coerente la nivelul judeţului Cluj.

You may also like

Adblock Detected

Vă rugăm să ne susțineți prin dezactivarea extensiei AdBlocker pentru siteul nostru în browserul dumneavoastră.