Vânzările METRO Cash & Carry au continuat să crească, în 2012

de clujazi

METRO Cash & Carry a continuat creșterea vânzărilor, în anul financiar 2012, prin expansiunea rețelei sale internaționale, care cuprinde 29 de țări. În 2012, vânzările au crescut cu 1,7%, ajungând până la 31,6 miliarde Euro, la această tendință pozitivă contribuind Rusia, China și mai ales Turcia.metro

Vânzările Like-for-like au crescut cu 0,2%. Ajustate în urma închiderii magazinelor Makro UK (Marea Britanie), veniturile au crescut cu 3,2%. Profitul înainte de dobânzi și impozite (EBIT), înainte de a lua în calcul factorii speciali, a scăzut cu 17,5%, până la 947 milioane Euro. Acest declin a fost determinat, printre altele, de investițiile companiei privind creșterea valorii clienților.

Cota vânzărilor internaționale la METRO Cash & Carry a crescut din nou, de la 83,5% până la 84,5% în 2012. Pe piața sa internă, în Germania, vânzările au scăzut cu 3,3%, până la 5 miliarde Euro, în principal ca urmare a optimizării portofoliului de magazine, prin închiderea a 10 magazine în trimestrul al patrulea din anul 2011, precum și a rezultatului mai slab al activităților pe segmentul non-food. Vânzările Like-for-like au scăzut cu numai 0,7%.

În anul 2012, METRO Cash & Carry a reușit să adauge la vasta rețea internațională a companiei un număr de 46 de piețe din toate regiunile în care operează. Numai în China au fost deschise 12 magazine, înregistrându-se cel mai bun record din istoria firmei în ceea ce privește deschiderea de noi magazine pe piața unei țări. În timp ce şi-a menținut ritmul de extindere în Europa de Est, compania a mai deschis noi magazine și în Franța, Belgia, Italia și Spania. După închiderea a 30 de magazine Makro UK, METRO Cash & Carry avea funcționale, la sfârșitul anului 2012, un număr de 743 de magazine în 29 de țări.

METRO Cash & Carry a pus în aplicare, în mod consecvent, în cursul anului 2012, o serie de acţiuni strategice pentru client, inclusiv o adaptare a sortimentației produselor în funcție de dorințele de afaceri ale clienților, precum și dezvoltarea rapidă a activității de livrare. Vânzările activităţii de livrare au luat amploare, înregistrând o creștere de peste 30%, până la 2,2 miliarde Euro (în 2011: 1,6 miliarde Euro). De asemenea, vânzările de produse marcă proprie au urcat în 2012 până la 16,7%.

În România, vânzările METRO Cash & Carry au atins 1,018 miliarde Euro. În prezent, METRO Cash & Carry operează o rețea de 32 magazine, cu un număr de 5.440 angajați, în România. “În 2012 ne-am definit clar prioritățile strategice esențiale, pentru a poziționa compania noastră mai aproape de clienți. Am pus în aplicare cu succes o serie de măsuri adaptate la dorințele de afaceri ale clienților, pentru a continua să consolidăm valoarea clientului, precum şi competitivitatea companiei noastre. Desigur, vom continua aceste strategii, vizând o creștere pe termen lung.”, a spus Dusan Wilms, Director General METRO Cash & Carry România.

În anul financiar 2012, METRO GROUP a înregistrat, în general, o dezvoltare puternică într-un mediu macroeconomic dificil. Vânzările METRO GROUP au crescut cu 1,2%, ajungând la 66,7 miliarde Euro; în urma măsurilor legate de portofoliul de magazine, vânzările au urcat cu 2,3%. Înainte de a lua în calcul factorii speciali, EBIT a atins cifra de 1,976 miliarde Euro, răspunzând astfel cerinţelor revizuite ale companiei. În același timp, compania și-a mărit cu 11,9% fluxul de numerar operaţional, ajungând până la 2,340 miliarde Euro și reducându-şi datoria netă cu 20,4%, până la 3,245 miliarde Euro. “Mediul de consum în continuă schimbare din multe țări europene, determinat de criza datoriei suverane, a influențat din nou dezvoltarea afacerii METRO GROUP în 2012”, a afirmat dl. Olaf Koch, Chairman al Management Board METRO AG. “Datorită primelor succese obținute cu măsurile de consolidare a valorii clienților, ne-am urmat direcția și am realizat îmbunătățiri semnificative atât în ceea ce privește fluxul de numerar, cât și situația datoriilor”.

You may also like

Adblock Detected

Vă rugăm să ne susțineți prin dezactivarea extensiei AdBlocker pentru siteul nostru în browserul dumneavoastră.