METRO Cash & Carry a continuat creșterea vânzărilor, în anul financiar 2012, prin expansiunea rețelei sale internaționale, care cuprinde 29 de țări. În 2012, vânzările au crescut cu 1,7%, ajungând până la 31,6 miliarde Euro, la această tendință pozitivă contribuind Rusia, China și mai ales Turcia.
Vânzările Like-for-like au crescut cu 0,2%. Ajustate în urma închiderii magazinelor Makro UK (Marea Britanie), veniturile au crescut cu 3,2%. Profitul înainte de dobânzi și impozite (EBIT), înainte de a lua în calcul factorii speciali, a scăzut cu 17,5%, până la 947 milioane Euro. Acest declin a fost determinat, printre altele, de investițiile companiei privind creșterea valorii clienților.
Cota vânzărilor internaționale la METRO Cash & Carry a crescut din nou, de la 83,5% până la 84,5% în 2012. Pe piața sa internă, în Germania, vânzările au scăzut cu 3,3%, până la 5 miliarde Euro, în principal ca urmare a optimizării portofoliului de magazine, prin închiderea a 10 magazine în trimestrul al patrulea din anul 2011, precum și a rezultatului mai slab al activităților pe segmentul non-food. Vânzările Like-for-like au scăzut cu numai 0,7%.
În anul 2012, METRO Cash & Carry a reușit să adauge la vasta rețea internațională a companiei un număr de 46 de piețe din toate regiunile în care operează. Numai în China au fost deschise 12 magazine, înregistrându-se cel mai bun record din istoria firmei în ceea ce privește deschiderea de noi magazine pe piața unei țări. În timp ce şi-a menținut ritmul de extindere în Europa de Est, compania a mai deschis noi magazine și în Franța, Belgia, Italia și Spania. După închiderea a 30 de magazine Makro UK, METRO Cash & Carry avea funcționale, la sfârșitul anului 2012, un număr de 743 de magazine în 29 de țări.
METRO Cash & Carry a pus în aplicare, în mod consecvent, în cursul anului 2012, o serie de acţiuni strategice pentru client, inclusiv o adaptare a sortimentației produselor în funcție de dorințele de afaceri ale clienților, precum și dezvoltarea rapidă a activității de livrare. Vânzările activităţii de livrare au luat amploare, înregistrând o creștere de peste 30%, până la 2,2 miliarde Euro (în 2011: 1,6 miliarde Euro). De asemenea, vânzările de produse marcă proprie au urcat în 2012 până la 16,7%.
În România, vânzările METRO Cash & Carry au atins 1,018 miliarde Euro. În prezent, METRO Cash & Carry operează o rețea de 32 magazine, cu un număr de 5.440 angajați, în România. “În 2012 ne-am definit clar prioritățile strategice esențiale, pentru a poziționa compania noastră mai aproape de clienți. Am pus în aplicare cu succes o serie de măsuri adaptate la dorințele de afaceri ale clienților, pentru a continua să consolidăm valoarea clientului, precum şi competitivitatea companiei noastre. Desigur, vom continua aceste strategii, vizând o creștere pe termen lung.”, a spus Dusan Wilms, Director General METRO Cash & Carry România.
În anul financiar 2012, METRO GROUP a înregistrat, în general, o dezvoltare puternică într-un mediu macroeconomic dificil. Vânzările METRO GROUP au crescut cu 1,2%, ajungând la 66,7 miliarde Euro; în urma măsurilor legate de portofoliul de magazine, vânzările au urcat cu 2,3%. Înainte de a lua în calcul factorii speciali, EBIT a atins cifra de 1,976 miliarde Euro, răspunzând astfel cerinţelor revizuite ale companiei. În același timp, compania și-a mărit cu 11,9% fluxul de numerar operaţional, ajungând până la 2,340 miliarde Euro și reducându-şi datoria netă cu 20,4%, până la 3,245 miliarde Euro. “Mediul de consum în continuă schimbare din multe țări europene, determinat de criza datoriei suverane, a influențat din nou dezvoltarea afacerii METRO GROUP în 2012”, a afirmat dl. Olaf Koch, Chairman al Management Board METRO AG. “Datorită primelor succese obținute cu măsurile de consolidare a valorii clienților, ne-am urmat direcția și am realizat îmbunătățiri semnificative atât în ceea ce privește fluxul de numerar, cât și situația datoriilor”.