Un raport al ISU Cluj demonstrează subfinanţarea sistemului de urgenţe de către Guvern. Tişe cere transferarea banilor electoral daţi de Pona lui Dragnea, către ISU

de admin

Alin Tise - azi 1Ieri, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Cluj şi-a prezentat bilanţul activităţii pentru anul 2013. În cadrul raportului expus de generalul Dorin Ungur era demonstrată grava subfinanţare a sistemului de intervenţie în caz de urgenţă de către Guvern, unităţile ISU fiind nevoite să oprească din lipsa de resurse activităţile de pregătire a personalului, dar şi să trimită mai puţine autospeciale la locurile de producere a accidentelor din cauza carenţelor la combustibili.

“Raportul ISU demonstrează clar faptul că guvernul USL este cel mai incompetent şi iresponsabil din istoria ţării. Acest raport confirmă că la intervenţia din munţii Apuseni jandarmii au cerut carburanţi din partea localnicilor. A fost prezentată insuficienta resurselor financiare şi logistice care face ca ISU să oprească activităţile de pregătire. Subfinanţarea ISU forţează instituţia să intervină la faţa locului cu mai puţine autospeciale decât este nevoie. Subfinanţarea din partea Guvernului, care falimentează ISU şi SMURD, se produce chiar dacă Ponta a alocat numai în decembrie 2013, suma de 25 milioane de euro în puşculiţa electorală a lui Dragnea. Îi cer premierului să ia din banii alocaţi lui Dragnea şi să suplimenteze bugetul pentru ISU. Ceea ce se întâmplă la Cluj se întâmplă peste tot în ţară. Raportul ISU oficial, demonstrează drumul spre faliment al acestor inspectorate. Dacă nu poţi să-ţi pregăteşti personalul, să trimiţi utilaje la faţa locului, dacă trebuie să ceri carburant de la localnici, te îndrepţi spre faliment. În ultima lună a anului trecut 25 de milioane de euro au intrat pe mâna vicepremierului, iar noi considerăm că această prioritate este mai mare decât realizarea de terenuri de fotbal într-o comună”, a declarat vicepreşedintele PDL, Alin Tişe.

Şeful ISU Cluj, gen. Dorin Ungur a declarat, ieri, despre activitatea instituţiei: “Au existat câteva perioade când am rămas cu foarte puţin carburant (plinul la toate maşinile de intervenţie şi transport este de aproximativ 11000 l, iar în rezervoarele maşinilor mai aveam 3000l). Am fost nevoiţi să suspendăm toate activităţile de pregătire, aplicaţiile şi exerciţiile cu tehnică, în subunităţi şi în teren. Am redus la minimul posibil autospecialele participante la intervenţii (la cele la care în mod obişnuit se mergea cu două autospeciale, s-a mers cu una; la accidentele rutiere, cu biciclişti şi pietoni loviţi etc., nu au mai participat autospeciale de descarcerare, care aveau rolul de protejare şi delimitare a locului accidentului); Nu s-au mai executat reparaţii la clădiri şi la tehnica de intervenţie; Nu s-au mai făcut achiziţii (cu foarte mici excepţii, nesemnificative)”.

You may also like

Adblock Detected

Vă rugăm să ne susțineți prin dezactivarea extensiei AdBlocker pentru siteul nostru în browserul dumneavoastră.