O delegaţie a Consiliului Judeţean Cluj şi a Asociaţiei Produs de Cluj a participat, în perioada 17-20 martie 2013, la Târgul Internaţional de produse alimentare şi băuturi – IFE (International Food & Drink Event), eveniment care s-a desfăşurat la Londra, Marea Britanie, în cadrul complexului expoziţional ExCel.
La această manifestare internaţională de anvergură au participat aproximativ 30.000 de vizitatori din care aproape 4.000 de străini, România fiind reprezentată de peste 50 de firme din domeniul industriei alimentare ce reprezintă sectoarele de carne, panificaţie, patiserie şi dulciuri, apă minerală şi plată, ceaiuri, condimente, vinuri, produse lactate şi uleiuri vegetale. În total, produsele româneşti au fost etalate în trei standuri, grupate pe o suprafaţă de aproximativ 400 de mp. Acestea au fost localizate în zona pavilioanelor naţionale, în imediata apropiere a sectorului destinat produselor din carne, fapt ce a conferit o vizibilitate sporită pentru firmele româneşti. Alături de vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Ioan Oleleu, pavilionul României a beneficiat de prezenţa secretarului de stat la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Valentin Soneriu, şi a ambasadorului României la Londra, Ion Jinga.
Unul dintre produsele clujene-vedetă ale acestui târg a fost celebrul ulei presat la rece din comuna Luna, produs care a devenit cunoscut şi pe alte pieţe europene, precum Franţa sau Italia, atât datorită remarcabilelor sale calităţi culinare cât şi a multiplelor beneficii terapeutice. Vizitatorii au fost încântaţi, astfel, de gustul autentic al unui ulei presat la rece de floarea-soarelui, dovleac, in sau chiar de nucă. De altfel, feedback-ul general al prezenţei clujene a fost unul extrem de pozitiv, în urma acestui târg stabilindu-se o serie de contacte şi relaţii de business care vor permite facilitarea intrării pe piaţa din Anglia şi nu numai a celor mai reprezentative produse clujene din domeniul industriei alimentare. Promovarea brandurilor alimentare clujene a fost facilitată şi de lansarea în cadrul Târgului, în premieră, a programului “Meet the Buyer”, program prin intermediul căruia firmele expozante au avut posibilitatea stabilirii unui contact direct cu marile companii britanice importatoare, distribuitoare şi en-gros-iste de produse alimentare şi băuturi.
“Concluzia noastră, la finalul acestui mare târg internaţional de profil, nu poate fi decât una: scopul participării delegaţiei clujene a fost pe deplin atins. Alimentele româneşti din zona Clujului au fost promovate cu succes, fiind unanim apreciate de toţi cei care le-au degustat. Totodată, am demonstrat cu acest prilej faptul că industria alimentară românească are un potenţial enorm precum şi capacitatea de a furniza pieţelor externe produse alimentare extrem de gustoase, de cea mai bună calitate şi ecologice”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Horea Uioreanu.