Uioreanu, provocat să introducă drumurile şi căile ferate în reţeaua europeană de infrastrucură pentru transporturi

de admin

Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca a reuşit să obţină finanţare din bani europeni, în cadrul Programului Anual TEN-T, pentru efectuarea unui studiu referitor la dezvoltarea infrastructurii de transport intermodal pentru pasageri. Potrivit consilierului judeţean Alexandru Coroian, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Horea Uioreanu, s-a grăbit să-şi asume acest succes deşi proiectul în valoare de 2 milioane de euro a fost aprobat de către Comisia Europeană prin efortul depus de fosta administraţie, condusă de Alin Tişe.

Studiile vizate prin acest proiect au drept scop realizarea unei infrastructuri complexe care să conecteze actualele terminale de pasageri şi serviciile oferite de la reţeaua de cale ferată pentru călători, precum şi realizarea unei legături de transport marfă între reţeaua de cale ferată şi viitorul terminal cargo al aeroportului.

Realizarea transportului intermodal de mărfuri şi persoane va contribui în mod direct la creşterea gradului de accesibilitate a regiunii prin descongestionarea drumurilor naţionale şi protejarea infrastructurii rutiere, promovarea dezvoltării echilibrate a tuturor modurilor de transport şi îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei serviciilor, reducerea emisiilor de gaze şi minimizarea efectelor adverse asupra mediului.

Valoarea totală a proiectului este de 2.000.000 euro din care 1.000.000 euro (50%) sunt fonduri nerambursabile, iar 1.000.000 euro (50%) reprezintă contribuţia proprie, asigurată prin bugetul Consiliului Judeţean (CJ) Cluj.

“S-a grăbit să să-şi asume această reuşită mare, faptul că judeţul Cluj a rămas în reţeaua TEN-T, uitând să precizeze că Clujul, prin Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca, era deja punct intermodal în această reţea, lucru despre care domnia sa a aflat abia în 10 septembrie. În acest sens, îi solicit dânsului să facă demersuri în virtutea relaţiilor sale bune cu comunitatea europeană, să introducă Clujul în această reţea şi pe sistemul de transport de drumuri şi feroviar, nu doar pe transport aeroportuar. Din acest punct de vedere este ocolit Clujul, care iniţial a făcut parte din reţea pe traseul Oradea – Cluj-Napoca – Turda – Sebeş. Dacă vrea să facă ceva, să facă ceva concret, nu să-şi asume ceva făcut de administraţia PDL”, a declarat Coroian.

Pentru ca judeţul Cluj să fie introdus în reţeaua principală TEN-T, inclusiv pe latura feroviară şi pe modernizarea reţelei de drumuri, fostul preşedinte al Consiliului Judeţean, Alin Tişe, a dus o luptă dură, la începutul acestui an, chiar şi împotriva ministrului Transporturilor, Alexandru Nazare deşi portofoliu deţinut atunci de PDL).

Pentru finalizarea proiectului de infrastructură la nivelul întregului spaţiu european se estimează o investiţie în valoare totală de 550 miliarde euro până în anul 2020.

You may also like

Adblock Detected

Vă rugăm să ne susțineți prin dezactivarea extensiei AdBlocker pentru siteul nostru în browserul dumneavoastră.