Cu greu, Horea Uioreanu, de la nivelul conducerii Consiliului Judeţean Cluj, a reuşit să promoveze proiectul de hotărâre care permite Regiei de Administrare a Drumurilor Judeţene Cluj să se transforme în societate comercială care să preia în lucru toate drumurile judeţene, prin încredinţare directă, fără licitaţie.
Consilierul judeţean Horaţiu Cătărig a atras atenţia asupra faptului că RADJ s-ar putea manageria mai bine, astfel încât să câştige aceste lucrări în condiţii de piaţă liberă, prin intermediul licitaţiilor care permit participarea tuturor firmelor, pentru a se evita astfel constituirea unui monopol din bani publici, care să nu încurajeze un management performant la regie.
“O societate comercială are o mai mare liberate pe piaţă pentru atragerea de fonduri, inclusiv euroepene, pentru dotare cu utilaje, pentru demararea unor programe de formare profesională şi modernizarea infrastructurii judeţene. Activitatea de întreţinere curentă a drumurilor nu este neapărat a fi făcută prin licitaţie publică. Lucrările de modernizare, de investiţii şi reparaţii capitale vor merge în piaţa liberă, la liberă concurenţă”, a replicat directorul RADJ, Călin Platon.
Cătărig a amintit că Regia nu a reuşit să câştige prea multe licitaţii în condiţii de piaţă liberă, tocmai pentru că nu a fost performantă, iar din aceste considerente nu ar fi indicată încredinţarea directă a lucrărilor către RADJ. “Capacitatea de astăzi a societăţii în mod sigur nu este cea de a realiza toate drumurile din judeţ”, a adăugat consilierul PDL.
Platon a declarat că nici nu se impune acest lucru din moment ce Consiliul Judeţean nu are bani pentru a realiza modernizarea tuturor celor 1200 km de drumuri judeţene.
La vot, proiectul nu a fost aprobat, însă Horea Uioreanu a decis pe loc organizarea unei alte şedinţe de Consiliu Judeţean extraordinară, unde înfiinţarea noii societăţi a primit acordul majorităţii consilierilor judeţeni prezenţi.