Ieri, 12 martie 2014, la sediul Consiliului Judeţean Cluj a avut loc conferinţa interjudeţeană organizată cu ocazia finalizării proiectului „Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă din Transilvania de Nord – Etapa a II-a”. Astfel, în cadrul celei de-a doua etape a proiectului au fost achiziţionate 6 autospeciale complexe de intervenţie, descarcerare şi acordarea asistenţei medicale de urgenţă şi 6 autospeciale pentru lucru cu apă şi spumă de capacitate medie.
Echipamentele achiziţionate, în valoare de 7.978.000 lei fără TVA, au fost distribuite celor 6 Inspectorate Judeţene pentru Situaţii de Urgenţă din Regiunea Nord-Vest: I.S.U. Cluj, I.S.U. Bihor, I.S.U. Bistriţa-Năsăud, I.S.U. Maramureş, I.S.U. Satu Mare şi I.S.U. Sălaj.
“Urmează ca în etapa următoare a proiectului să mai aducem în curtea celor şase inspectorate speciale încă şase autospeciale pentru lucru la înălţime, câte o autoscară pentru fiecare judeţ. Aceste echipamente moderne şi performante, a căror lipsă este o problemă prioritară, vor contribui cu siguranţă, la îmbunătăţirea nivelului tehnic şi a gradului de performanţă a serviciilor publice judeţene de urgenţă, cu consecinţe imediate în ceea ce priveşte capacitatea de a asigura salvarea vieţilor şi a bunurilor materiale ale locuitorilor din întreaga regiune”, a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Vakar Istvan.
Dintre proiectele de viitor care vor putea contribui la îmbunătăţirea bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă se are totodată în vedere şi înfiinţarea unui poligon de antrenament regional, reabilitarea unor clădiri în care vor fi depozitate echipamentele necesare în cazul intervenţiilor de urgenţă, punerea în funcţiune a heliportului şi folosirea unui aparat de intervenţie pentru cazurile de urgenţă.
Reamintim faptul că contractul de finanţare pentru proiectul „Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă din Transilvania de Nord – Etapa a II-a” a fost semnat în data de 7 iunie 2012, la sediul Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord-Vest. Acest contract a fost semnat între Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Regional 2007-2013, Agenţia pentru Dezvoltare Regională Nord-Vest, în calitate de Organism Intermediar pentru Programul Operaţional Regional 2007-2013 şi Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Transilvania de Nord”, în calitate de beneficiar.
Obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea calităţii serviciilor publice de urgenţă la nivelul Regiunii Nord-Vest prin creşterea capacităţii de răspuns adecvat situaţiilor de urgenţă şi prin sporirea gradului de siguranţă şi sănătate a cetăţenilor.