Peste 1000 de elevi din Cluj-Napoca beneficiază de ore de educație cu privire la igiena orală

de clujazi

În cadrul campaniei Zâmbește România, susținută de GlaxoSmithKline (GSK) Consumer Healthcare prin brandurile sale Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax® și Corega®, medici stomatologi vor vizita în luna martie peste 1.000 de elevi din școlile din Cluj-Napoca – școlile Ion Creangă, Onisifor Ghibu și Ion Agârbiceanu, pentru a le povesti acestora despre regulile de igienă orală corectă și pentru a le oferi seturi de îngrijire formate din pastă de dinți și periuță. Experții le vor vorbi copiilor de la clasele I-IV despre necesitatea periajului dentar, frecvența și tehnica acestuia, despre diferitele tipuri de periuțe, despre nevoia unei alimentații care să conțină legume și fructe și mai puțin zahăr, precum și despre beneficiile vizitelor regulate la medicul dentist.

Acesta este cel de-al doilea an în care Zâmbește România poposește în școlile din Cluj-Napoca, după ce, în 2013, alte câteva mii de elevi au beneficiat de orele de igienă orală. Programul de informare în școli se desfășoară pentru al doilea an în șapte orașe din țară; astfel, și în 2014 vor fi vizitați aproximativ 20.000 de elevi din București, Iași, Bacău, Constanța, Oradea, Brașov și Craiova care vor primi informații și seturi de îngrjire orală direct de la experți.

De ce este nevoie de educatie pentru igiena orala in scoli?

Cel mai recent studiu cu privire la nivelul de sănătatea orală a copiilor , desfășurat pe parcursul anului 2013 în școlile din pricipalele șapte orașe din țară, arată că există în continuare o nevoie pronunțată de educație atât în rândul copiilor, cât și al părinților.

Potrivit studiului, 75% dintre copiii între 5 și 13 ani au carii pe dinții temporari. Prevalența acestora la grupul studiat în Cluj-Napoca este de 74,5%. Totodată, în medie, 3/4 din dinții afectați ai acestor copii prezintă carii netratate , în timp ce 4% din numărul de dinți afectați au fost extrași din cauza cariilor. În acest context, specialiștii atrag atenția părinților că neglijarea și netratarea dinților temporari poate să aibă consecințe asupra dentiției definitive.

Conform rezultatelor, 4 din 10 copii de până în 13 ani au deja carii pe dinții definitivi, fapt îngrijorător dat fiind că unii dinți definitivi încep să apară foarte devreme, la vârsta de 6 ani. În plus, 88% din dinții permanenți afectați ai copiilor sunt afectați de carii care sunt neglijate și nu sunt tratate , ceea ce afectează încă de timpuriu starea generală a danturii.

Incidența ridicată a cariilor atât în cazul dinților temporari, cât și al celor definitivi, arată lipsa unui comportament de prevenție și nevoia de educare cu privire la regulile esențiale pentru o igienă orală corectă. De asemenea, nivelul ridicat de carii netratate din ambele tipuri de dinți indică necunoașterea consecințelor pe care le poate avea absența tratamentului asupra stării generale de sănătate.

Totodată, studiul arată că 38% dintre copii au placă dentară microbiană semnificativă, fapt ce semnalizează o stare precară de igienă orală. Placa dentară favorizează apariția cariilor și problemelor gingivale și este un indicator pentru faptul că cei mici nu au o igienă orală corespunzătoare.

Calendarul Zâmbește România în 2014

Anul acesta, campania debutează cu o competiție adresată copiilor din toată țara, susținută de Aquafresh®. Competiţia „Campionatul Național de Periaj” va premia creativitatea și umorul în modul în care copiii de până la 14 ani sau colegii dintr-o clasă arată cum își îngrijesc dinţii zi de zi. Premiile sunt pe măsură: o excursie la Disneyland Paris împreună cu familia (pentru categoria „Familii”), respectiv 10 premii în valoare de 500 euro (pentru categoria „Școală”) pentru dotarea claselor.

Înscrierile se fac în perioada 20 martie 2014 – 20 aprilie 2014 inclusiv, prin intermediul aplicației de pe www.zambesteromania.ro sau pagina de Facebook Zâmbește România.

You may also like

Adblock Detected

Vă rugăm să ne susțineți prin dezactivarea extensiei AdBlocker pentru siteul nostru în browserul dumneavoastră.