Începe festivalul naţional Serbările Zăpezii de la Băişoara

de clujazi

AFIS SERBARI 2013La această ediţie a Serbărilor Zăpezii şi-au confirmat participarea 18 echipaje din 14 judeţe (Palate şi Cluburi ale copiilor din întreaga ţară).

Bugetul întregului eveniment este în jur de 80.000 lei, 35.000 lei fiind asiguraţi de Ministerul Educaţiei, iar restul de către ceilalţi organizatori şi sponsori.

PROGRAMUL MANIFESTĂRILOR

Ziua I (joi 21.02.)

16.00 – sosirea participanţilor la Cluj – Napoca
16.30 – deplasare la Băişoara
18.30 – cazare şi cină
20.00 – jocuri de cabană

Ziua a II-a (vineri 22.02.)

8.30 – mic dejun
10.00 – familiarizarea cu condiţiile de concurs
13.00 – prânz
14.00 – antrenament oficial
19.00 – cină
20.00 – DISCOTECA IN AER LIBER

Ziua a III-a (sâmbătă 23.02)

8.30 – mic dejun
10.30 – concurs (Partia Mare)
*în pauza dintre probele oficiale de concurs va avea loc demonstraţia unui pluton de vânători de munte
14.00 – Concursuri interactive cu publicul (Partia de saniute)
14.00 – prânz
16.00 – premierea câştigătorilor
17.00 – spectacol susţinut de formaţii ale Palatului Copiilor Cluj
18.00 – spectacol de muzică populară si TRUPA INCOGNITO
19.00 – foc de artificii
20.00 – cină
20.30 – foc de tabără, discotecă la focul de tabără

Ziua a IV-a (duminică 24.02.)8.30 – mic dejun
9.00 – deplasarea la Cluj – Napoca
11.00 – plecarea participanţilor

PROGRAMUL ZILEI DE 23 FEBRUARIE 2013

Ora 10.30-14.00 concurs pe pârtia staţiunii Băişoara:
„slalom pararel” pentru băieţi şi fete;
„ştafeta buclucaşă”
„sania buclucasa”
„trenuleţul zapezii”
„paint-ball”
„proba surpriza”

Ora 16.30-17.30

– festivitatea de premiere

Ora 17.30-20.00

-spectacol susţinut de formaţii ale Palatului Copiilor Cluj
-ansamblul folcloric „Doina” al Palatului Copiilor Cluj
-spectacol de muzică populară cu indragiti cantareti clujeni
-TRUPA INCOGNITO
-focuri de artificii
-foc de tabără

Ora 20.00

-discotecă în aer liber

REGULAMENT DE PARTICIPARE

•”Serbările Zăpezii 2013″ se vor organiza sub forma unor concursuri distractive, între echipaje
ale Palatelor şi Cluburilor Copiilor din ţară.

• Echipajele reprezentând judeţele participante vor fi alcătuite din 4 concurenţi, după cum
urmează:
– 2 fete şi 2 băieţi între 10 şi 14 ani ( respectiv să nu aiba împliniţi 15 ani la data începerii
concursului);
– 1 profesor însoţitor

Nu se admit mai multe persoane!

•Concursul nu presupune o activitate de performanţă, ci una distractivă. NU vor participa elevii legitimaţi la Cluburile Sportive de schi.

• Profesorul însoţitor al fiecărui echipaj va prezenta înainte de concurs un tabel nominal cu sportivii participanţi, în 3 exemplare, având anexat şi avizul medical “apt pentru efort fizic” pentru fiecare concurent în parte, precum şi copii xerox după certificatele de naştere ale acestora.

•Profesorul însoţitor va verifica echipamentul pentru schi alpin al tuturor elevilor şi să asigure pentru fiecare concurent echipamentul adecvat pentru schi – alpin (schiuri, clăpari, casca, beţe, mănuşi, ochelari, căciulă de schi etc.) precum şi pentru proba de sanie (casca, ochelari etc.) (1 fată + 1 băiat) din echipaj

•Concursul va cuprinde 7 probe, care se vor premia individual, iar în urma punctajelor obţinute la aceste probe se va stabili clasamentul general pe echipe.

• Sedinţa tehnică va avea loc joi, 21.02.2013, ora 20.00. Profesorul însoţitor va prezenta la şedinţa tehnică:
Ø tabelul nominal cu ehipajul (nume, prenume si CNP) in 2 exemplare, semnat şi
parafat de către unitatea participantă;
Ø avizele medicale pentru fiecare elev;
Ø certificatele de naştere (copie xerox)

• Transportul pe distanţa Cluj – Băişoara – Cluj, cazarea, masa şi premiile vor fi asigurate de către organizatori, iar cheltuielile de deplasare dus – întors între judeţele participante şi Cluj – Napoca vor fi suportate de către participanţi.

PROBELE DE CONCURS

Proba I:
Slalom paralel:

a. băieţi
b. fete
Concursul de slalom paralel se desfăşoară cu participarea a câte 2 sportivi din fiecare judeţ (1 băiat şi 1 fată). Fiecare coborâre din concurs are caracter eliminatoriu, câştigătorul calificându-se în etapa următoare. Clasamentul se face separat pentru fete şi băieţi.

Proba II:
Ştafeta “buclucaşă”
La această probă participă întreg echipajul. Primul concurent pleacă din start cu “ştafeta” care constă într-un coş de plastic, efectuează alunecare pe schiuri până la concurentul al 2-lea, care aşteaptă într-un spaţiu de schimb, cu 3 portocale în posesia sa. Al 2-lea concurent preia coşul de la primul concurent şi introduce portocalele sale în coş. După preluarea ştafetei, concurentul ”2” se
deplasează pe schiuri până la concurentul “3” (care aşteaptă în al doilea spaţiu de schimb cu 3 portocale in posesie) care preia ştafeta ( coşul cu portocalele concurentului “2”), introduce şi portocalele sale în coş şi alunecă să predea ştafeta concurentului “4”. Concurentul “4” preia ultimul ştafeta, introduce portocalele sale ( in numar tot de trei ) în coş şi alunecă spre sosire.
“Dezmembrarea ştafetei“, respectiv căderea unei sau mai multor (din cele 9 – în final) portocale din coş, duce la descalificarea echipei.

Proba III:
Proba surpriza “Duo sky team”
Din nou o probă de echipă. Cei 4 concurenţi pleacă de la linia de start a probei, cu schiurile si beţele ţinute în mâini până în careul special amenajat (A), spaţiu în care îşi montează schiurile. Astfel echipaţi pornesc pe traseul special amenajat, cu fanioane, (traseu aproximativ circular, în pantă), coborând şi urcand pentru a reveni în spaţiul iniţial (A). Aici se grupează câte 2 (un băiat şi
o fată), prind amandoi cele 2 beţele de schiuri ale „duo”-ului, la ambele capete, şi ţinând aceste beţe coboară spre sosire. Linia de sosire trebuie trecută în „duo”, ambii concurenţi ţinând de cele 2 capete ale beţelor de schi. Proba este contratimp, cronometru se opreşte dupa ce ultimii doi concurenţi trec linia de sosire. Dacă concurenţii (ambele perechi) nu trec linia de sosire prinşi de
cele 2 beţe de schi, întreg echipajul este depunctat.

Proba IV:
Sania “zburătoare”
Este o probă distractivă la care participă câte un concurent din fiecare echipă. Coborârea va fi dirijată printre jaloane şi porţi, fiind o probă contracronometru. Concurenţii vor parcurge traseul doar pe sanie, altfel, vor fi descalificaţi.

Proba V:
Trenuleţul zăpezii
Proba vizează spiritual de echipă al concurenţilor. La această probă participă tot echipajul, după cum urmează. “Locomotiva” si un “vagon” ( 2 copii dispuşi în şir indian) pleacă de la START şi, prin deplasare pe schiuri, se îndreaptă spre halta A unde se opresc (spaţiu special delimitat) pentru a prelua vagonul cu numarul “2”. Locomotiva cu cele 2 vagoane ataşate, pleacă apoi din halta A spre halta B (spaţiu special delimitat ), unde se opresc, şi preiau şi ultimul vagon. Trenuleţul, cu toate vagoanele ataşate ( 1 locomotiva si 3 vagoane) pornesc din halta B în şir indian spre SOSIRE, prin alunecare pe schiuri, şi unde, cronometrul va înregistra trecerea ultimului “vagon”. Nerespectarea “regulilor CFR” (respectiv deplasarea şi sosirea fără numărul de vagoane cerut) atrage după sine 1-2-3-4 puncte de penalizare.

Proba VI:
Paint-ball pe schiuri
Proba are un caracter aplicativ combinând coborarea pe schiuri cu o probă de tir la o ţintă fixă cu arma de paint-ball. (cartuşe cu vopsea colorată –inofensive). Toţi concurenţii, pe schiuri, în echipament complet; pleaca simultan de la START. După ce vor realiza în acelaşi timp o coborâre
dirijată, ocolind 2-3 jaloane, concurenţii ajung într-un spaţiu de oprire şi intrare în sectorul de tragere. Toţi concurenţii ( 2 fete si 2 baieţi ) vor trage câte o bilă la ţinta proprie ( vor fi 4 ţinte ). Este obligatorie lovirea ţintei de către fiecare concurrent, aceasta beneficiind de punctajul acordat. Se depuncteaza ţintele neatinse. După efectuarea tragerii, concurenţii lasă armele pe standuri şi coboară pe schiuri spre SOSIRE. Se cronometrează sosirea ultimului concurrent, la întocmirea clasamentului pe proba ţinându-se cont de numărul de puncte acumulat şi de timpul realizat.

You may also like

Adblock Detected

Vă rugăm să ne susțineți prin dezactivarea extensiei AdBlocker pentru siteul nostru în browserul dumneavoastră.