Fany: Orice activitate a RATUC-ului pe rutele Cluj-Napoca – Floreşti şi Baciu înseamnă încălcarea legii

de clujazi

Având în vedere declaraţiile reprezentanţilor autorităţilor publice locale privind transportul de persoane pe traseele Cluj-Napoca – Floreşti şi Cluj-Napoca – Baciu, fiind anunţată intenţia RATUC-ului de a activa pe respectivele rute, în paralel cu Fany, transportatorul privat anunţă că orice demers în acest sens reprezintă o sfidare a legii.

Potrivit companiei, Traseele Cluj-Napoca – Floreşti şi Cluj-Napoca – Baciu au fost incluse în programul de transport judeţean 2014 – 2019 prin Hotărârea Consiliului Judeţean nr. 328/ 2012, care a fost precedată de dezbaterea publică organizată în data de 11.12.2012.

În urma licitaţiei electronice naţionale din data de 18.12.2013, organizată de Centrul Naţional de Management şi Informatică, SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL a câştigat, printre altele, traseele Cluj-Napoca – Floreşti şi Cluj-Napoca – Baciu, rezultatele acestei atribuiri fiind validate prin Hotărârea Consiliului Judeţean nr. 424/ 2013.

Potrivit prevederilor legale în domeniu (respectiv Legea serviciilor de transport public local nr. 92/ 2007 şi normele de aplicare a acesteia), operatorul de transport care a câştigat licenţa pentru un anumit traseu beneficiază de dreptul de exclusivitate pe respectivul traseu, iar fapta operatorilor de transport care încalcă acest drept constituie contravenţie.

“Prin urmare, transportul efectuat de către Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA (fostul RATUC) pe traseele pentru care SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL a câştigat licenţele de transport reprezintă o nesocotire a legii şi un act de concurenţă neloială, iar autorităţile locale care tolerează sau chiar susţin public astfel de fapte acţionează în dispreţul legii, dezinformând cu bună ştiinţă pe cetăţenii ale căror interese ar trebui să le reprezinte.

Deşi încă din anul 2012 se cunoştea la nivel naţional faptul că atribuirea traseelor de transport judeţean pentru perioada 2014 – 2019 va avea loc cel mai devreme la mijlocul anului 2013 (întrucât licenţele existente aveau termen de valabilitate până în data de 31.12.2013), demersurile pentru transformarea fostului RATUC în societate pe acţiuni au fost începute abia la finele lunii noiembrie 2013, Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA folosindu-se de această scuză pentru a justifica faptul că nu s-a înscris la licitaţia naţională organizată în data de 18.12.2013″, se arată într-un comunicat de presă al Fany.

You may also like

Adblock Detected

Vă rugăm să ne susțineți prin dezactivarea extensiei AdBlocker pentru siteul nostru în browserul dumneavoastră.