Consilierul judeţean Horaţiu Cătărig (PDL) susține posibilitatea continuării construcției pistei până la 3500 m, cu pod peste Someș.

de clujazi

maeroport madeira

Ieri a avut loc conferința de presă a consilierilor PDL. După observaţii pe marginea bugetului Consiliului Județean pentru anul 2014, consilierii şi-au reafirmat susținerea pentru realizarea investițiilor în Cluj.

” Cu toții susținem consolidarea poziţiei de lider regional a Clujului. ” a declarat Horaţiu Cătărig.
Au fost prezentate declarații despre Spitalul Regional de Urgenţă, un obiectiv care a fost propus în mandatul PDL şi pentru realizarea căruia au fost demarate primele etape. În acest sens, s-a obținut terenul necesar pentru dezvoltarea proiectului în Florești, proiect pentru care actuala conducere a consiliului județean şi Președintele Horea Uioreanu nu au luat nicio măsură, din momentul în care au ajuns la putere.

Interesantă a fost varianta prezentată de către consilierul Cătărig, care propune pentru dezvoltarea aeroportului din Cluj, analizarea variantei de finalizare a pistei de 3500 m cu realizarea unui pod peste Someș.
” Este greu de crezut ca va fi finalizată regularizarea Someșului în următorii doi ani. Practic anul trecut nu au fost bani nici măcar pentru începerea lucrărilor de regularizare. În mod clar există varianta construirii pistei de 3500 m cu construirea unui pod peste Someș. Evident că lăţimea podului trebuie sa fie mai mare decât cea a pistei.
S-au vehiculat sume aberante de 100 milioane pentru realizarea acestui pod. Sunt absolut convins că este mult peste realitate. Acest pod nu se află pe zona de aterizare, ci pe zona de rulare a pistei. Fiind undeva în zona de mijloc a pistei şi nu în zona de aterizare nu ar exista nicio problemă tehnică pentru realizarea lui cu costuri rezonabile.” a declarat acesta.

Este interesant de studiat şi această variantă. Practic, în acest fel, nu am mai condiționa realizarea unei investiții locale dar de interes regional cu realizarea unei investiții cu bani guvernamentali, cum este regularizarea Someșului. Să nu uităm că Aeroportul din Sibiu deţine deja o pista de 3500 m iar Aeroportul Transilvania din Târgu-Mureș suflă în ceafă Aeroportului Avram Iancu din Cluj. În consecinţă, interesul Clujului ar trebui să fie primordial şi să unească toate forțele politice pentru realizarea acestei investiții.

Mărturie a faptului că investiţii mult mai complexe au fost realizate în Europa, stă Aeroportul din Madeira, unde mai bine din jumătatea pistei a fost realizată sub forma unui pod.

You may also like

Adblock Detected

Vă rugăm să ne susțineți prin dezactivarea extensiei AdBlocker pentru siteul nostru în browserul dumneavoastră.