Muncitorii nu vor să renunțe la drepturile salariale cerute patronatului francez. Ei doresc ca aceștia să se țină de cuvânt, să le dea toate drepturile stipulate anul trecut în contractul colectiv de muncă, precum și creșterea salarială în contextul creșterii producției.
Greva din ultimele două zile aduce pagube mari producției. Într-o zi obișnuită Dacia produce 1.400 de mașini, echivalentul a o mașină la fiecare minut, cu 3 schimburi de producție. În condițiile date, uzina Dacia nu a produs ieri niciun automobil, și dacă ar fi să luăm în calcul protestele de azi-dimineață, Dacia a pierdut în total o producție de 1.900 de autoturisme, echivalentul a 22,4 milioane de euro.
Departamentul de logistică nu și-a oprit încă activitatea, acesta continuă să livreze mașini din stocul existent. Dar ce se va întâmpla când acest stoc se va epuiza? Ce se va întâmpla dacă cerințele angajațiilor nu vor fi satisfăcute?
Autoturismul Dacia a luat naștere în anul 1966, și reprezintă un simbol pentru industria automobilă din România, însă viitorul ei și a uzinei de la Mioveni stau în mâna patronatului francez.
Foto : adevărul.ro