Vârstnicii din Cluj sunt învățați să utilizeze computerul și dispozitive smart în cadrul proiectului IT4Seniors

de Cristina
IT4Seniors

Proiectul IT4Seniors, inițiat de Rotary Club Cluj-Napoca în parteneriat cu NTT DATA Romania, își are deja primii cursanți. La doar câțiva ani de 80 – cum le place lor să spună – treizeci de vârstnici din Cluj sunt trainuiți în tainele utilizării computerului și a dispozitivelor smart.

Fie că dețin sau nu acasă asemenea dispozitive, în ochii lor se citește clar pasiunea de a învăța. În plus, așa se mai stinge dorul de copii și nepoți, se mai evită statul la coadă prin plata online a facturilor, se mai află rețete noi pentru gătit, calitatea vieții în general crește în dreptul lor.

IT4Seniors este un proiect foarte drag mie, cel mai frumos proiect pe care reușim să-l facem. Pornește din experiența trăită în viața mea: practic am un unchi care are trei copii, în State, Ungaria, altul acasă, și nu putea să își folosească tableta, să comunice cu ei deși a primit una. După ce a învățat să utilizeze tableta, mâncau zilnic împreună, cu tableta în față. E cel mai frumos proiect pe care îl fac în mandatul meu la club. Pe seniori îi ajută să iasă dintr-o depresie, le dă o preocupare, sunt foarte încântat pentru că Daniel Metz ne ajută să materializăm acest proeict și sper ca proiectul să fie urmat de alte cluburi Rotary din țară, a declarat Emeric Fülöp, Presedintele Rotary Club Cluj-Napoca.

Daniel Metz, CEO=ul companiei care le asigură infrastructura necesară și trainerii, NTT Data Romania, a precizat că astăzi se vorbește mult despre digitalizarea economiei și a societății, lucru care poate însemna să oferi șansa unor copii de la sat să aibă acces la informația lumii moderne, dar și la vârstnici e această problemă,

Fiecare dintre noi vom ajugne seniori, e important să îi luăm de mână, să îi ajutăm să fie conectați de societate. Accesul la informație se face în viitor doar dacă stăpânești dispozitive moderne. E important ca ei să comunice utilizând aceste dispozitive, mai ales fără costuri sau la costuri reduse. Una e să stai singur, cu copiii plecați în Italia sau Spania și să-i aștepți o dată pe an, de Crăciun, alta e să stai în contact cu ei zilnic. Mă bucură faptul că în cadrul companiei am găsit persoane interesate să aibă grijă de seniori, să-i introducă în această lume a tehnologiei, a spus Daniel Metz.

Cursanții au fost selectați din rândul celor aflați în bazele de date ale Fundației pentru îngrijirea vârstnicului.

Seniorii vor urma cursuri  de două ori pe săptămână, a câte două ore, iar trainerii NTT DATA Romania îi vor ajuta să stăpânească o convorbire pe Skype, redactarea unui e-mail, utilizarea unui smartphone, a rețelelor de socializare, iar în plus vor dobândi și cunoștințe minime pe sisteme de operare.

Având sedii în 5 orașe importante din România, NTT DATA este pregătită să ofere asistență similară și în afara Clujului.

Maria Mureșan, una dintre cursante, iubește orhideele și dorește să afle mai multe informații despre creșterea lor corespunzătoare. Cel mai mult își dorește să-și facă un cont pe facebook și să învețe cum să închidă și să deschidă un program.

Colegul ei de ”stație”, la vârsta de 76 de ani, realizează expertize judiciare și a aflat că informațiile din dosare sunt acum disponibile și pe internet, nu mai trebuie să stea la coadă la Tribunale. Dânsul mai dorește să discute cu copiii din străinătate, stabiliți în Australia. Cursul IT4Seniors îi va prinde bine și la utilizarea smartphone-ului pe care îl deține, dar pe care acum îl utilizează doar pentru convorbiri.

Daniel Metz consideră că societatea clujeană e una modernă, orientată spre viitor.

E important să știm că există un grup mare de oameni tineri implicați în aceste industrii inovative. Nu doar IT-ul folosește tehnologia astăzi. Cred că Clujul are această caracteristică, e un oraș care are toate condițiile create pentru a excela. E important însă și să ne ajutăm concetățenii, să îndreptăm pe de o parte tinerii spre tehnologie, dar să păstrăm vârstnicii pentru ca în contextul unui smart-city, toți cetățenii să beneficieze de inovații. În Estonia cred, stai față în față cu un funcționar public doar când te căsătorești și când dorești să cumperi proprietăți. Cum să facem asta în România, dacă de exemplu vârstnicii nu știu să utilizeze un telefon, să completeze un formular online, să facă o programare la medic, să-și plătească facturile? cred că ar trebui să fie o politică socială la nivelul comunității.

You may also like

Scrie un comentariu

Adblock Detected

Vă rugăm să ne susțineți prin dezactivarea extensiei AdBlocker pentru siteul nostru în browserul dumneavoastră.